Find din rejse til Afrika her:

Tlf: +45 6075 6075

    

Vil du i kontakt med os?

6075 6075

Spørgsmål og svar

Vi synes det er vigtigt, at du føler dig tryg og godt klædt på til din rejse, når du vælger os som dit rejsebureau, og derfor har vi samlet nogle af de spørgsmål, som vores kunder ofte stiller os lige her.

 

Har du et spørgsmål til os, som du ikke kan finde svar på her, er du velkommen til at ringe til os på tlf. +45 6075 6075 eller chatte med os online. Vi er klar til at svare på dine spørgsmål – store som små – alle hverdage mellem 09.00 og 17.00.

 

Klik på et spørgsmål for at se svaret

faq-1

Hvordan kommer du i kontakt med os?

Du kan kontakte os på tlf. 6075 6075 alle hverdage mellem 09.00 & 17.00, eller kig forbi vores kontor på Østre Kanalgade 16 st., 9000 Aalborg. Du er også velkommen til at sende en mail på info@rickshawtravels.dk

Hvordan kommer du i kontakt med os på destinationen?

Som en del af en større gruppe har vi fysiske kontorer på de fleste af vores destinationer, derudover har vi en kontakttelefon som har åbent 24/7

Hvordan betaler jeg?

Det er muligt at betale med bankoverførsel

Hvorfor skal jeg bestille rejse hos jer?

Fra en spæd begyndelse i 1988 har Rickshaw Gruppen opbygget et ry for ekspertise og fremragende kundeservice. Kundetilfredshed har højeste prioritet, ligesom gennemsigtighed og ærlighed er nogle af vores kerneværdier.

Medarbejderne i Rickshaw har selv en kæmpe passion for at rejse, og deler gerne ud af deres erfaringer og viden. Når du henvender dig til os med dine ønsker og drømme, er vores fornemmeste opgave, at lytte og supplere med inspiration, der bygges på vores store viden og lokale muligheder. Vi brænder efter, at arrangere den ekstraordinære rejseoplevelse til dig, og vil gøre hvad vi kan for at imødekomme dine ønsker og behov så godt som muligt. Omvendt kan du også forvente, at vi er ærlige omkring dine muligheder, og fortælle hvis noget ikke hænger sammen, eller hvis det ligger ud over Rickshaws kvalitetskrav.

Vi har specialiseret os i skræddersyede individuelle rejser af høj kvalitet, og alt kan tilpasses dine ønsker. De fleste af vores rejser på hjemmesiden er ment som inspiration, og kan derfor ikke købes online. Vi elsker, når vores kunder kommer forbi vores kontor, og får en snak om deres næste rejse, og ellers tager vi den gerne via telefon eller mail, hvor du kan tale med en af vores kompetente rejserådgivere.

Med vores unikke program for rejser til smukke Afrika og med garanti for uforglemmelige oplevelser og kvalitet, der står mål med ønsker og drømme for vores kommende gæster, kan vi stå inde for vores slogan: Rejsen du aldrig glemmer.

Hvor finder jeg jeres kontor?

Den skandinaviske afdeling af Rickshaw Gruppen har kontor i lækre maritime omgivelser lige ned til Limfjorden i Aalborg. Vi bor på Østre Kanalgade 16 st., 9000 Aalborg - med udsyn ud til den eneste kanal i Aalborg, samt i kort gå-afstand fra Spiseskibet Juliane.

Hvordan får jeg praktiske informationer forud for rejsen?

Fremsendelse af rejsedokumenter samt anden korrespondance mellem dig og Rickshaw, her under ændringer i pakkerejsen bliver sendt med post direkte til den oplyste hjemmeadresse samt via mail. Hvis du bor i nærheden af vores kontor, afsætter vi gerne tid af til et besøg og en kop kaffe, hvor vi gennemgår alt det praktiske. Ind imellem kommer flere af vores rejsende forbi flere gange i løbet af den tid, det tager, at få hele rejsen planlagt, og det synes vi bare er hyggeligt. Ved grupperejser afholder vi et informationsmøde inden afrejse, hvor du har mulighed for at høre mere om rejsen samt møde den rejseleder og de rejsedeltagere, der er med på turen.

Er Rickshaw medlem af Rejsegarantifonden?

Ja det er vi. Vi har været medlem siden vores opstart i 2014 og har medlemsnummer 2530.

Er Rickshaw medlem af Dansk Rejsebureau Forening?

Rickshaw er medlem af Dansk Rejsebureau Forening (DRF). DRF er en brancheforening, og optager de rejsebureauer, der kan dokumentere god økonomi og stabilitet. Du kan således som forbruger føle dig mere sikker, når du køber rejser hos et rejsebureau, der er medlem af DRF.

Hvad gør jeg med visum?

De fleste af vores rejsemål kræver en eller anden form for visumbehandling. På nogle af vores destinationer, kan visum erhverves i lufthavnen, og her er det lettest, at du selv gør det. På de af vores rejser, som kræver noget specielt eller er mere indviklede giver vi naturligvis gerne en hånd med.

Vi har desværre ikke kapacitet og ressourcer til at indsamle pas og visumansøgninger, levere og hente på den pågældende ambassade, og sende retur til vores gæster. Visumansøgninger til de lande, hvor visum kræves på forhånd, men hvor processen trods alt er lige til, må vi derfor overlade til dig. Vi sørger selvfølgelig for, at du modtager de korrekte opdaterede blanketter samt grundig vejledning i proceduren i god tid inden afrejse. Vi sørger for, at give dig besked om den præcise visumprocedure. Husk, at optagelse af visum er på eget ansvar.

Hvad er en pakkerejse?

En pakkerejse er en kombination af mindst to af følgende ydelser:

- Transport - Indkvartering - Anden turistmæssig ydelse, der ikke er direkte knyttet til transport eller indkvartering, men som udgør en væsentlig del af pakkerejsen.

Herudover er det en betingelse, at de to elementer kan købes samlet eller har været udbudt på forhånd og sælges samlet, og at den samlede ydelse har en varighed på over 24 timer eller omfatter mindst en overnatning.

Hvornår skal jeg betale depositum?

Du betaler depositum ved bestilling af rejsen, hvor du betaler et beløb svarende til 20 % af rejsens pris. Depositummet skal indbetales og være til disposition senest fire dage efter fakturadato.

Visse typer af rejser kan have andre betalingsbetingelser, hvilket vil blive oplyst før tilmelding.

Hvornår skal jeg betale restbeløbet på min rejse?

Vi sender en faktura med restbeløbet 90 dage før afrejse med mindre andet er aftalt mellem dig og din rejserådgiver.