Find din rejse til Afrika her:

Tlf: +45 6075 6075

Vil du i kontakt med os?

6075 6075

Vi har samlet et par ord fra nogle af vores glade gæster

Hej Einar

Tak! Vi har haft en helt igennem fantastisk tur. Helt fra vi lander i Arusha til vi når bunden af kilimanjaro i dag kl. 12:30 er vi blevet behandlet utrolig godt.

Hele teamet har gjort deres ypperste for at vi skulle have en god tid på bjerget og de har opført sig både professionelt og serviceminded.

Det har været ren fornøjelse fra ende til anden og de 7 dage har på alle måder oversteget vores forventninger. Specielt 2 af vores guider, Florence og Joy, samt kok + tjener, Anderson og Joseph har været fantastiske. Kan du overbringe vores varmeste anbefalinger af særligt de 4 ovennævnte, men også resten af holdet til kontoret i Arusha?

Mvh Tobias, Hans, Frederikke, Olivia og Kurt

testimonial_kili_2

Uforglemmelig safari i Tanzania

Vi var hele familien, mor, far og to unge mennesker på ferie i Tanzania sommeren 2016. Starten var lidt uheldig, da Kenya Airways udsatte flyet fra Amsterdam til Nairobi et halv døgn, hvilke betød at vi først kom til Arusha sent om aftenen og mistede chancen for at akklimatisere os, før vi dagen efter skulle på safari. Til gengæld fik vi god hjælp af rejsebureauet (tak Einar) med at ombooke fly fra Nairobi til Arusha og vores guide Richard var også på pletten på trods af forsinkelsen.

Efter overnatning i Arusha startede safarien tidligt næste dag. Vi besøgte 4 nationalparker hvor højdepunkterne klart var overnatning i luksustelt på Serengetisletten samt vore ophold på kanten af Ngorongorokrateret. Teltpladsen på Serengetisletten var ikke indhegnet og de ansatte fortalte, at de havde et hyr med at fylde vand i beholderne til brusebad, da elefanterne kom og drak det. Dyrene kom altså helt tæt på. Som sagt var det en luksusteltlejr, hvor teltene af samme standard som hotelværelser inkl. senge, toilet med træk- og-slip samt varmt brusebad. Og maden var fantastisk.

Dyrene var naturligvis den helt store oplevelse. At se dem tæt på i deres eget element og opleve dem frie i deres egne naturlige omgivelser. Vi så ikke ’the big five’, vi manglede næsehornet, men hvis jeg skal være ærlig, er jeg helt ligeglad. Jeg synes en smuk fugl er lige så interessant, som de mere sjældne arter. En af de fineste oplevelser var faktisk at sidde på vores terrasse på kanten af Ngorongorokrateret og se et hjortepar græsse helt tæt på.

Efter safarien var det tid til badeferie på Zanzibar. Det var hyggeligt, men man måtte tøjle sin vandhundeiver for det var meget lavvande (ca. 2 km til svømmedybde). De gode lavvandeforhold udnyttede alle kitesurferne til gengæld i stor stil. På Zanzibar blev det også tid til en dagstur ud og snorkle. Det var en stor oplevelse at se alle de farvestrålende tropiske fisk. Ferien sluttede af med et par dage i Stone Town. Sjovt nok fandt vi den fotohandler, hvor vi tæt på 20 år før havde købt et billede, som hans far havde taget. Vi talte med ejeren i hans fotobutik fyldt med gamle billeder og reklamer fra tidligere årtier og fik nogle gode souvenirer med hjem.

Med venlig hilsen Hanne Keller, på vegne af familien Keller.

Den 1. januar 2016 besluttede vi efter flere års overvejelser, at vi skulle på vores drømmerejse til Sydamerika i slutningen af 2016. Vi havde et rimeligt godt billede af, hvilke lande vi gerne ville besøge, i første række Peru, Argentina og Brasilien, og ligeledes havde vi en forestilling om, hvad vi gerne ville se.

Vi kontaktede Rickshaw Tours & Travels i Ålborg, idet vi havde truffet Einar ved en tidligere lejlighed, og på trods af, at Rickshaw Tours & Travels indtil da aldrig havde arrangeret en rejse til Sydamerika.

Vi havde i den efterfølgende tid en glimrende kommunikation med teamet hos Rickshaw, fik rejseplaner, destinationer, hoteller, tidsplaner, osv. jongleret på plads, således at vi den 4. november kunne sættes os i flyveren som starten på det, der skulle vise sig at blive den helt store oplevelse: 4 ugers rundrejse i de 3 nævnte lande med en kort afstikker til Santiago de Chile.

– Alt forløb efter planen: ved hver ankomst-destination stod en guide/chauffør og hentede os, bragte os til vores hotel, afhentede os til de planlagte ture osv., og sørgede for at vi kom rettidigt af sted igen til næste rejsemål.

Hvad den største oplevelse har været, er svært at sige: Macchu Pichu, Titikakasøen og Uros, busturen fra Santiago de Chile over Andesbjergene til Buenos Aires, Iguazu-vandfaldene, Rio de Janeiro med Kristusstatuen og Copacabana, Pantanal-savannen med det fantastiske dyreliv, og meget, meget mere.

Men en ting er sikkert: Vi kan på bedste vis anbefale Rickshaw Tours & Travels som samarbejdspartner, og det bedste bevis er nok, at vi i samarbejde med Rickshaw nu er i færd med at planlægge en ny tur, denne gang til Syd- og Østafrika.

Med venlig hilsen

Karin & Niels Sigh

05.01.2017

testimonial_kili

testimonial_kili_2

Det kan næsten ikke beskrives. Selv her, 3 måneder efter rejsen, er de skønneste ferieminder fortsat på det højeste. Sommetider er det ved kaffemaskinen hjemme i køkkenet, når vi kigger på de malede bønner og melodien dukker op til sangen vi sang, da vi lavede vores egen kaffe, andre gange er det ved synet af en leopard på vinflasken.

Jeg og min familie har oplevet naturen, alle dyrene, kulturen og de skønneste mennesker. Dette vil vi aldrig glemme.

Stor tak til Einar og Nana – Rickshaw Tours & Travel Scandinavia.

Mvh Peder og Nina

Kære Nana og Einar

1000 1000 tak for den dejligste tur jeg/ vi har haft i vores liv!! De penge gav jeg gerne ud igen!

Jeg ringede i sin tid, efter anbefaling af en veninde til Nana og Einar og sagde det som det var, at min kæreste fylder 50 år og hans største ønske er at se gorillaer. Jeg havde i lidt over 5 år sparet op, og fortalte Nana hvor mange penge jeg havde at gøre med – hvad kan Rickshaw gøre for mig?

Jeg tog ind til Rickshaw kontoret i Aalborg, hvor jeg mødte Nana og hendes far Einar. Jeg kan kun sige, at de 2 mennesker er så dejlige hjerte varme mennesker, at man føler man har kendt dem altid.

Det hele var så velforberedt inden vi tog afsted med flere gode samtaler. Vi var på tur i 9 dage, først i Kenya i Masai Mara på fantastisk safari tur, hvor vi så ” The Big five” samt andre dyr på savannen. Havde en rigtig god privat chauffør med under hele turen, og hotellerne kunne man ikke pege finger af!!

De sidste 4 dage gik turen videre til Rwanda, hvor vi i Kigali så museum for folkemordet. Det er et must når man er der, så tragisk , men et folkefærd der har lært hvad tilgivelse er!! Det kunne vi alle lære af. Vores chauffør var også god til at fortælle, og interesserede sig for os.

Rwanda har en hel fantastik natur, og er også et af verdens reneste lande. I Rwanda blev vi inviteret en tur op til Rickshaw kontoret i Kigali. Det var rigtig dejligt, at de ville høre hvordan vores rejse var gået!

Vi kørte til Virunga bjergene nær Congo og Uganda . Kærestens 50 årsdag skulle jo fejres med de dejlige fantastiske gorillaer. Det er en helt ubeskriveligt oplevelse!! Det er uforglemmeligt ❤ Smukt hotel ved Lake Kivu og herligt, at der ikke var så meget wifi, så man kunne nyde det! Aften- og morgenmaden blev nydt 2 meter fra søen.

Kære Nana og Einar jeg kunne skrive meget mere, men synes folk skal blive nysgerrige og tage afsted selv! Og I kan kun stærkt anbefales, tak for den måde i er på!! Jeg savner helt jeres selskab.

Helene Willer

testimonial_gori

testimonial_cuba

Hola.

Det har været i omegnen af svært at returnere til fædrelandet efter en vellykket tur med afslapning og oplevelser.

Havana er i enorm forvandling med byggekraner i.f.m. store hotelbyggerier. Der er også gang i forbedringer i folks boliger, nu kan man jo eje sin egen bolig. Særligt iøjefaldende er de mange handlende, dels på gadeplan, dels i private hjem. Og så ligger der store krydstogtskibe i havnen. Havana er turistet – meget!

Det var selvsagt en stor begivenhed med ham Obama. Men det blev som frygtet, afspærringer og begrænsninger. Vi slap ud af byen om tirsdagen. Det er nemt og billigt at hyre en “amerikanerbil” til en dagsudflugt.

Det er helt klart længere “ude på landet”, at man finder det unikke ved landet og befolkningen. Santiago er helt anderledes : smil, musik og positive, stolte mennesker.

Reservationerne sad lige i skabet, både hoteller og fly. Vi havde lidt vanskeligheder første aften på CasaGrande , men det viste sig at være fordi, at det kun stod i mit (mandens!) navn. I øvrigt fortalte manageren, at det var den bedste agent, I havde benyttet jer af.

Priser på mad,transport,mojito og øl er på det niveau, hvor man får meget for pengene sammenlignet med Europa. Og det er jo dejligt at stå om morgenen iføre sig t-shirt og vide, at lige om lidt bliver det varmt.

Tak for hjælpen og en kærlig hilsen til jer alle.

Mette og Ole

Rickshaw er det mest kompetente rejseselskab jeg nogensinde har benyttet. Et 3 ugers skræddersyet program blev på lyntid banket sammen til mig og min veninde. Vi nød godt af en tur til toppen af Kilimanjaro, 4 dage på safari og ikke mindst afslapning på Zanzibar. Det hele var intet mindre end fantastisk!

Cecilie Wammen

testimonial_kili

testimonial_zanzi

Vil klart anbefale Rickshaw Tours & Travel til alle. Så rare og søde mennesker, som skræddersyer din drømmerejse! Er fuldt ud tilfreds og er sikker på, at det ikke er sidste gang jeg benytter mig af Rickshaw. Min tur gik i denne omgang til Tanzania og Zanzibar hvor min veninde og jeg nåede toppen af Kilimanjaro, så fantastiske dyr på safari og sluttede af ved Zanzibars hvide strand.

Malene Nyborg Hosbond

I uge 47 tilbragte vi 10 dage i smukke Kerala, i det sydvestlige Indien. Første gang i Indien kan give lidt åndenød. Her er så meget at se på, lugte til og afprøve, at du næsten glemmer at trække vejret. Indien er en eksplosion af farver – her er ingenting kun sort eller gråt. Maden, krydderierne, trafikken, blomsterne og sidst men ikke mindst, er befolkningen klædt i kulørt og farvestrålende tøj.

Især kvindernes sari’er er helt fantastiske. Også kigger jeg på mine egne cowboyshorts og den pæne hvide t-shirt, det mangler fantasi. Vi har mødt de mest venlige og gæstfri mennesker, som har serveret fantastiske curries for os. Dejligt krydrede, både vegetariske og med kød. Et godt råd – sig aldrig ja til en curry, som en lokal benævner spicy, vælg den milde variant – det rækker!

I Indien hedder den traditionelle medicin ayurveda. Det er en livsstil og behandlingsform som blandt andet kombinerer yoga, massage, meditation og urtemedicin. Vi tilbragte tre dage i Health Village, tæt på Kochi. Her boede vi smukt ved floden, som flyder stille med grønne brinke og palmer. Ayurvedisk oliemassage med sang og aromatiske olier er stærkt vanedannende. Yoga, kan være svært for en 58 årig dansker, men det føles som en klar mulighed i en travl hverdag, med koblingen til både pilates og mindfullnes.

Maden var vegansk, indisk og lå let i maven. Spiritus og tobak var strengt forbudt, og på bare tre dage oplevede vi lysten til at leve et lettere og sundere liv. Jeg ved godt hvor jeg ville tilbringe nogle uger, hvis jeg bliver lagt ned med stress eller behøver en detox efter medicinsk behandling. Som afslutning tilbragte vi et par dage på et 5 stjernet hotel; Resort Lake Kumarakow. Det ligger smukt ved bredden af en ad de store floder, som Backwaters består af. Et smukt, velfungerende og igen meget gæstfrit sted.

Den vildeste oplevelse her var et døgn på en husbåd, lavet af træ og flettede palmeblade. Skipper, kok og steward sørgede for vores velbefindende hele turen igennem. Det var som at være konge og dronning at sidde der på dækket i gode stole og se det grønne, fremmedartede landskaber flyde forbi. Også befolkningen der lever ved og på vandet, rismarker og et rigt fugleliv imponerede os. Vi spiste godt med friskfangede fisk.

Så kære Rickshaw Tours & Travels Scandinavia, tusind tak for en dejlig ferie med en aldrig svigtende logistik. Alt fungerede til trods for vores lille frygt for hvordan Indien ville vise sig som rejseland.

Varme og spicy hilsner, Lene Bundgaard

testimonial_12

testimonial_1

Vores aller varmeste anbefalinger af Rickshaw Tours & Travel (rejsebureau i Aalborg), logistikken på turen, deres fantastiske guides både på Kilimanjaro og Safari – med meget store kompetencer.

Skønne og autentiske hoteller. Tanzania er et fantastisk land med dets fredelige og imødekommende befolkning og fantastiske rige dyreliv.

Alle vores drømme og mere til blev opfyldt…

Best money ever spent… – Anne-Catrine Mark Mouritzen

Vi har kun rosende ord og varme anbefalinger af Rickshaw Tours & Travel Scandinavia.

Netop hjemvendt fra safari og badeferie i Tanzania og Zanzibar. Alt var planlagt og koordineret, så vi havde god tid til at nyde ferien og tiden sammen. Vores safariguide var yderst kompetent, humørfyldt og dejlig at være sammen med.

Tanzania bød på fredelige, åbne og venlige mennesker, skønne hoteller og et fantastisk spændende og rigt dyreliv.

Vi rejser gerne med Jer igen!!!

– Marianne Præst Pedersen

testimonial_2

testimonial_3

Hej Einar

At stå med 60 kg bagage alene i Kenya ville aldrig have gået så smertefrit uden jeres hjælp. Tak for den hurtige hjælp og gode kommunikation gennem hele min rejse.

Og at I fik fat i min manglende kuffert så hurtigt var jo fantastisk ! I var altid tilgængelige, hvilket var en dejlig tryghed !

Tak for hjælpen

Marie

Kære Einar

Jeg har ville skrive til dig efter jeg kom hjem, men jeg har haft rigtig meget om ørerne.

Jeg havde en rigtig god tur til Rwanda og tiden fløj afsted. Jeg nåede slet ikke at se alt det jeg ville, så jeg bliver nødt til at tage tilbage på et senere tidspunkt :)

Jeg fik jo en plads med ekstra benplads på vej derned, så det var rigtig luksus. Flyene fløj til tiden, så både afrejse og hjemrejse gik smurt. Lidt en spøjs lufthavn i Kigali, men vi kom på det rigtige fly :) KLM er helt klart anbefalingsværdige!

Hotellet var rigtig fint og de var rigtig søde – der manglede ikke noget.

Endnu en gang tusinde tak for hjælpen. Det gjorde planlægningen meget lettere for mig.

Min mor fortæller at du lige har været i Afrika igen, håber at turen var god.

Med venlig hilsen

Trine

testimonial_4

testimonial_5

Dear Andrea,

Hope all is well.

Currently sitting on the beach in Zanzibar awaiting the driver to take us to the airport. We’ve come to end of our holiday :(

I wanted to thank you for everything you’ve done, the services of Rickshaw Travels have been unbelievably wonderful. The safari was exceptional, such incredible animals and to stay in the tented safari camp was certainly the most incredible experience. The. Hyenas were terrifying but how unbelievable it’s as to be within meters of them!! In fact all the lodges have been far more than I ever expected, we were utterly spoilt!

And then to move on to Zanzibar. To the crystal blue waters and the amazing hotel with the brilliant staff. We had no difficulty in relaxing in this beautiful environment and we’ve got the sunburns to prove it! And we return home with such sadness.

You have truly exceeded yourself with all your incredibly helpful information and your instant replies. You coped with many a worry from me and I hugely appreciate it! I honestly can’t thank you enough.

Tanzania is a beautiful country and we’ve had the best time coming here. However there are so many other beautiful countries to see so I believe that we won’t be coming here again all that quickly but none the less I know we will have to! And when that time comes I will certainly get in contact with you.

Thank you for everything again,

Best wishes,

Eleanor

Vi tog afsted på vores livs rejse. Tolv familiemedlemmer i alderen syv måneder til tres år, tolv dage i Kenya. Turen bød på sightseeing i Nairobi, safari i Masai Mara og afslapning i Mombasa.

Vi var på en yderst velplanlagt rejse, hvor Rickshaw Travels havde gjort deres ypperste for at imødekomme vores ønsker og behov på en særdeles vellykket facon.

Af oplevelser, som står særligt stærkt er Sheldricks Elefant Børnehjem i Nairobi, det helt fantastiske ophold i teltlejren Olara Mara i Masai Mara og snorkling i Det Indiske Ocean syd for Mombasa.

Vores allerbedste anbefalinger går hermed til Rickshaw Travels for en uforglemmelig tur!

Mange Kærlige Hilsner fra

Laurits, Anna, Kasper, Helle og Morten

testimonial_6

testimonial_7

Hej Einar

Tusind tusind tak for den kæmpe service du har ydet …

… Igen; mange tak for hjælpen – jeg vil klart anbefale jer til andre!

Mvh Lykke

Kære Einar og Nana

Anton og jeg sidder i toget fra Odense på vej mod Aalborg efter at have holdt lillejuleaften med mor og bedsteforældrene i går.

Vi har fået vores Julegaver, og vi takker rigtig mange gange for den meget spændende rejse, som I har planlagt for os. Vi ser meget frem til det og glæder os allerede rigtig meget. Rigtig Glædelig Jul og Godt Nytår.  Vi ses forhåbentlig om ikke alt for lang tid.